ردیف خدمت زیر خدمت نحوه ارائه راهنمای استفاده از خدمت اطلاعات تکمیلی

FAQ

سوالات متدارول

SLA

بیانیه سطح توافق خدمت

شماره تماس و نام 

واحد پاسخگوی خدمت

رسید زمان دار آدرس
1 فعال سازی مراکز پاسخگویی سلامت ( ۱۶۰۴۱۰۱۶۰۰۰) الکترونیکی

سامانه 190 به‌منظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان درحوزه‌های مختلف سلامت (سلامت محیط – سلامت کار – امور بیمارستانی – انتقادات- پیشنهادات و ... ) طراحی گردیده است.

پس‌از تماس تلفنی با سامانه 190 و انتخاب حوزه مورد نظر جهت انتخاب شکایت، کد رهگیری ارائه می‌شود

 

درخصوص وضعیت بهداشتی مغازه شکایت دارم، به کجا مراجعه کنم؟

با سامانه 190 تماس بگیرید.

 - آیا تماس با شماره تلفن 190 رایگان است؟

خیر، براساس مدت زمان تماس تعرفه هزینه تلفن به آن تعلق می‌گیرد.

 -در چه ساعاتی از شبانه‌روز می‌توان با سامانه 190 تماس برقرار کرد؟

این سامانه 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان می‌باشد.

دانلود فرم تمامی بازرسان سلامت محیط  شاغل در ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرها و روستاها تلفنی سامانه تلفنی 190
2

نظارت بر بهداشت اماکن تهیه و توزیع و نگهداری مواد غذایی و بهداشتی

16041018000

غیر الکترونیکی

بازدید از محل

تکمیل چک لیست بازرسی/بررسی مواد غذایی/آب آشامیدنی/تاسیسات و تسهیلات بهداشتی

 نمونه برداری روتین به صورت تصادفی/ نمونه برداری مواد غذایی مشکوک به فساد/نمونه برداری از آب و موادغذایی شکایت شده/نمونه برداری از آب و مواد غذایی به جهت بررسی طغیان

 اعلام گزارش نواقص بحرانی و غیر بحرانی به متصدی

بازرسی بهداشتی سالی 4 بار از مراکز تهیه توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید به عمل می آورند و متخلفین طبق ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی یا پلمپ می گردد.

 

اگر واحدی متخلف شناسایی شد چه اقدامی باید صورت گیرد؟

ابتدا اخطار رفع نواقص داده میشود  سپس درصورت عدم رفع نواقص مکان پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می گردد

دانلود فرم

تمامی بازرسان سلامت محیط  شاغل در ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرها و روستاها

مرکز بهداشت واحد سلامت محیط 02833656056

02833658260

نامه رسمی درصورت وجود نواقص  
3

ارائه مجوزها و گواهی های بهداشتی اماکن (16042572000)

 

1- صدور تاییدیه بهداشتی اماکن تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی

غیر الکترونیکی بر اساس قانون نظام صنفی، اتحادیه های صنفی بایستی جهت صدور مجوز کسب برای واحدهای صنفی از سیستم بهداشتی استعلام نمایند تا شرایط بهداشتی امکنه مورد تایید قرار گیرد دانشگاه علوم پزشکی براساس آیین نامه اجرایی قانون موادخوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید بهداشتی انجام داده و نتیجه را به اتحادیه مربوطه اعلام می نماید  

 برای اخذ تاییدیه بهداشتی چه اقدامی باید کرد؟

نامه استعلام صادره از هرسازمان یا اتحادیه را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه تا جهت بازدید کارشناسان هماهنگی شود که بعد از بازرسی جواب استعلام به آن سازمان صادر میشود

 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی برای تاییدیه ،چه شرایطی باید داشته باشد؟

از نظر بهداشتی باید دارای آب سالم ، دفع بهداشتی فاضلاب ، ساختمان بهداشتی ( کف سنگ یا سرامیک و دیوار باید از جنس قابل شستشو باشد ) داشته باشد و کارکنان دارای کارت بهداشت و گواهی بهداشت باشند

دانلود فرم مهندس هاشم یوسفی مرکز  بهداشت واحد سلامت محیط 02833699798 عدم مصداق
  2- صدور گواهینامه آموزش بهداشت عمومی (16042572101)  غیرالکترونیکی به‌استناد ماده 15 کد دستورالعمل 18039213 به‌عنوان دستورعمل تأسیس و فعالیت آموزشگاه‌های بهداشت اسناد مرجع صدور گواهینامه، آموزشگاه (با امضای مدیر آموزشگاه) می‌باشد download-.jpg

 برای گذراندن دوره آموزش بهداشت اصناف به کجا مراجعه نمایم؟

به آموزشگاه بهداشت اصناف شهر محل سکونت یا کار خود که لیست آن در سایت معاونت بهداشتی بارگذاری شده است.

 برای گذراندن دوره آموزش بهداشت اصناف به کجا مراجعه نمایم؟

به آموزشگاه بهداشت اصناف شهر محل سکونت یا کار خود که لیست آن در سایت معاونت بهداشتی بارگذاری شده است.

 

دانلود فرم کلیه مدیران آموزشگاه‌های بهداشت اصناف استان که شماره تلفن آنها در لیست آموزشگاه‌های  بهداشت اصناف در سطح استان در سایت معاونت بهداشتی بارگذاری شده است. کاغذی برون سپاری به شرکت خصوصی
 

صدور کارت بهداشت

16042572104

غیر الکترونیکی

خشی از فرایند صدور کارت بهداشت کارکنان مشمول طبق دستورالعمل صدور کارت بهداشت به دفاتر پیشخوان واگذار شده است.

متقاضی جهت ثبت نام به دفاتر پیش خوان دولت مراجعه و پس از ثبت نام با برگه رسید به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت جهت تکمیل چک لیست و معرفی به آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات مصوب مراجعه می نمایند

ارباب رجوع پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت درخواست ، کدرهگیری و رسید دریافت می کنند.

با برگه رسید به اتاق پزشک در مراکز سلامت میرود

download-.jpg

- براي دريافت كارت معاينه پزشكي به كجا مراجعه نمايم؟

به لیست دفاتر پیشخوان دولت صادرکننده کارت بهداشت در سطح استان در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه قزوین مراجعه کنید.

-  آیا متصدی درصورت تأخیر در تمدید کارت بهداشت متحمل هزینه می‌شود؟

بلی، درصورت تأخیر، از متصدی جریمه اخذ می‌گردد.

-   چگونه از زمان دریافت کارت بهداشت در دفاتر پیشخوان مطلع می‌شویم؟

بعد از اینکه کارت بهداشت در دفاتر آماده صدور می‌گردد، به متصدی پیامک ارسال می‌شود.

دانلود فرم

مهندس رحیم کریمایی

کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت 02833656056

پیامک دفاتر پیشخوان
4 خدمات پزشکی خانواده (۱۶۰۲۱۰۲۰۰۰۰) الکترونیکی ثبت نام و جذب نیروهای پزشک خانواده در گروه مرکز مدیریت شبکه استان انجام می‌گردد. فرم الکترونیکی ثبت نام توسط درخواست‌کنندگان تکمیل و سایر مراحل جذب به‌صورت حضوری انجام می‌گردد  

چگونه می‌توانم به‌عنوان نیروی پزشک خانواده و بیمه روستایی ثبت نام نمایم؟

در سایت معاونت بهداشتی و با تکمیل فرم الکترونیکی

 من ساکن شهر هستم، چگونه می‌توانم خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی را دریافت نمایم؟

با مراجعه به اولین پایگاه سلامت نزدیک محل زندگی خود که لیست و آدرس آنها در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه به آدرس زیر  وجود دارد.

- آیا ضریب حضور در عملکرد تأثیردارد؟

بلی

دانلود فرم

نیلوفر رجبی مجد

02833652876

   
5 ایجاد پرونده الکترونیک سلامت افراد (۱۶۰۴۱۰۲۱۰۰۰) الکترونیکی افراد با مراجعه به واحدهای بهداشتی خدمات را دریافت می‌نمایند. (مراجعه ساکنین مناطق روستایی به خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی؛ ساکنین مناطق شهری به پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری)  

نمونه‌ای از سوالات درخصوص برنامه کودکان :

- بعد از دادن قطره آهن می‌توان به کودک شیر داد؟
 پس از دادن قطره آهن به کودک، دادن شیر مادر مانعی ندارد ولی اگر شیرمصنوعی داده می‌شود، مصرف قطره آهن نباید همزمان با شیرمصنوعی باشد.

- زمان‌های مراقبت کودکان زیر 5 سال جهت مراجعه والدین به مراکز خدمات جامع سلامت/پایگاه سلامت/خانه بهداشت چگونه است؟
5-3روزگی، 15روزگی، 42- 30روزگی ،2ماهگی، 4ماهگی، 6ماهگی، 7ماهگی، 9ماهگی، 12ماهگی، 15ماهگی، 18ماهگی، 24ماهگی، 3سالگی، 4سالگی، 5سالگی.

- آیا برای دریافت خدمات باید مراجعه حضوری داشته باشیم؟
 بلی
- جهت دریافت خدمات بهداشتی نیاز به مدارک خاصی می‌باشد؟
برای بار اول، داشتن کارت ملی و آدرس محل سکونت الزامی است. ولی پس از ثبت اطلاعات در سامانه سیب، درمراجعات بعدی نیاز به مدارک نیست.

دانلود فرم در سطح 1 شامل: مراقب سلامت / بهورز، پزشک، ماما و ... ؛ در مراکز ارائه دهنده خدمت(خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت) عدم مصداق سامانه سیب
6
ارتقای آگاهی و فرهنگسازی در حوزه سلامت 16041015000

غیر الکترونیکی

الکترونیکی

ترکیبی

در سال جاری عنوان اصلی خدمات کلان به دلیل اضافه شدن خدمات دیگر به این دفتر به آموزش و توانمندسازی، مشارکت و هماهنگی بین بخشی، فرهنگ ارتقای سلامت تغییر یافت. هدف اصلی: اجتماعی‌سازی سلامت در جهت مشارکت ساختارمند و فعال فرد-خانواده و جامعه و جلب مشارکت بین بخشی در تامین- حفظ و ارتقای سلامت اهداف کمی و برنامه ها 1 - پوشش برنامه ملي خودمراقبتي به ميزان 70 درصد جمعيت تحت پوشش تا پايان برنامه ششم هر خانه یک پایگاه سلامت (خودمراقبتی) پیوست اجتماعی 2 - افزايش سواد سلامت مردم به ميزان 25 درصد سال پايه آموزش سلامت همگانی نیازسنجی و مداخلات سلامت سنجش سواد سلامت یکپارچه سازی تولیدات رسانه ای بهداشت در سلامت download-.jpg

 چطور می توانیم در جلسات آموزشی شرکت کنیم ؟

با حضور در مراکز یا عضویت در گروههای مجازی و کالس های آنالین

- شرایط اخذ شماره انتشارات از کمیته علمی اجرایی؟ -طرح در کمیته شهرستان و تایید – طرح درکمیته استانی و تایید

دانلود فرم

کارشناسان ستادی شهرستان:

اعظم  شهبازخانیا

منیر مهدی پور

شماره تماس : 33696986-028

کلیه مراقبین سلامت شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و بهورزان شاغل در خانه های بهداشت

عدم مصداق دانلود
7

پایش نظام سلامت

(16042575000)

 

پایش بیماریهای واگیر

16042575100

 
ترکیبی
پایش و نظارت به صورت آبشاری در سطوح مختلف طراحی و با ابزار مربوطه صورت می گیرد. در معاونت بهداشتی و ستاد شهرستانهای تابعه این پایش و نظارتها مطابق استانداردهای وزارت متبوع تعیین و به واحد های تابعه ابلاغ می گردد. علاوه بر این پایش ها، در صورت وجود شرایط خاص (اپیدمی ، گزارشات نیازمند مداخلات تیم واکنش سریع که پرسنل گروه بیماریهای واگیر نیز از اعضای این تیم می باشند) پایش و نظارت خارج از برنامه نیز انجام می گردد. نتایج این پایش و نظارتها به صورت پسخوراند پایش و در قالب مکاتبه در اسرع وقت به واحد های بازدید شده منعکس می گردد که نتایج مداخلات بایستی در بازه زمانی تعریف شده اعلام گردد.
download-.jpg

-پایش به چه صورت انجام می شود ؟ براساس چک لیست های برنامه های واحد

2- زمان پایش به چه صورت خواهد بود ؟ معمولا بر اساس برنامه از پیش تنظیم شده اعلام از طریق مکاتبه معاونت اعلام می شود به جز موارد خاص

3- پسخوراند پایش به چه صورت اعلام می شود ؟ به صورت مکاتبه از طریق معاونت

دانلود کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای واگیر عدم مصداق  

پایش بیماریهای غیر واگیر

16042575101

به سه صورت الکترونیکی،حضوری و ترکیبی از هر سه مورد

{بیماری های مهم غیر واگیر همچون سکته های قلبی عروقی-دیابت - فشارخون بالا - اختلالات لیپید- استئوپروز-آرتروز-کمررد- سرطان های شایع همچون سرطان گردن رحم-پستان و روده بزرگ- بیماری آسم و بیماری های مزمن تنفسی- بیماری های شایع چشم و گوش که منجر به کم بینایی و کم شنوائی میشوند-کمکاری مادرزادی تیروئید نوزادان و بیماری های ژنتیک} مهمترین بیماری های غیرواگیر هستند که بار سنگینی برای نظام سلامت دارند. بیش از سه چهارم مرگهای سالانه بدلیل بیماری های قلبی عروقی،دیابت،سرطان ها،آسم و COPD هستندو برنامه های مداخله ای جهت غربالگری-بیماریابی-مراقبت این بیماری ها جهت پیشگیری و کنترل این بیماری ها و کاهش بار ناشی از آنها توسط دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر انجام میگیرد.نظام مراقبت این بیماری ها دیگر فعالیت اصلی این دفتر میباشد.همچنین برنامه های پیشگیری از حوادث خانگی و پیکایش ادواری عوامل خطر بیماری های غیرواگیر از دیگر فعالیت های این دفتر میباشد.

پایش و نظارت از ارکان مهم اصول مدیریت در سیستم های ارائه دهنده خدمات می باشد. پایش به ویژه در سیستم های ارائه دهنده خدمات سلامت حائز اهمیت بیشتری می باشد. این پایش و نظارت به صورت آبشاری در سطوح مختلف طراحی و با ابزار مربوطه صورت می گیرد. در معاونت بهداشتی این پایش و نظارتها مطابق استانداردهای وزارت متبوع تعیین و به واحد های تابعه ابلاغ می گردد. علاوه بر این پایش ها، در صورت وجود شرایط خاص ( اپیدمی ، گزارشات نیازمند مداخلات تیم واکنش سریع که پرسنل گروه بیماریهای واگیر نیز از اعضای این تیم می باشند) پایش و نظارت خارج از برنامه نیز انجام می گردد. نتایج این پایش و نظارتها به صورت پسخوراند پایش و در قالب مکاتبه در اسرع وقت به واحد های بازدید شده منعکس می گردد که نتایج مداخلات بایستی در بازه زمانی تعریف شده اعلام گردد.

-

download-.jpg

1-پایش به چه صورت انجام می شود ؟ براساس چک لیست های برنامه های واحد

2- زمان پایش به چه صورت خواهد بود ؟ معمولا بر اساس برنامه از پیش تنظیم شده اعلام از طریق مکاتبه معاونت اعلام می شود به جز موارد خاص

دانلود

خانم دکتر مسگری

02833653110

عدم مصداق  
  غربالگری گروههای سنی غیر الکترونیکی

شناسایی ناخوشی ها و اقدام برای درمان و پیگیری

غربالگری گروههای سنی شامل ارزیابی ، طبقه بندی وضعیت عمومی، تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، ارزیابی سلامت روان واجتماعي ، خطرسنجی ، خدمات سلامت زنان ،ارجاع و پیگیری متناسب با گروه های سنی ،کودک( صفر تا 5 سال)،نوجوان(6 تا 18 سال)،جوان (19 تا 29 سال)، میانسال(30تا 59 سال)،سالمند60 سال به بالا)می باشد.

خدمات ارائه شده در پرونده الکترونیک سلامت سامانه سیب ثبت می گردد. http://sib.qums.ac.ir

 برنامه ریزی در خصوص اهم برنامه های کلیه  مراقبتها شامل:

- نظارت و پایش برآموزش‌ها، نحوه اجرای برنامه در واحدهای ارائه‌دهنده خدمت

- آموزش و اطلاع‌رسانی (کارکنان، مراقبین کودک، نمایندگان ادارات و ارگان‌ها و نیروهای مردمی)

- پشتیبانی (تجهیزات، مکمل‌های داروئی و... )
 

آیا برای دریافت خدمات باید مراجعه حضوری داشته باشیم؟بلی

جهت دریافت خدمات بهداشتی نیاز به مدارک خاصی می‌باشد؟برای بار اول، شماره کارت ملی و آدرس محل سکونت الزامی است. ولی پس از ثبت اطلاعات در سامانه سیب، درمراجعات بعدی کارت های مراقبتی و شماره کارت ملی

3-غربالگری شامل چه گروهای سنی می شود؟ شامل همه گروهای سنی مطابق دستورالعمل

دانلود تمامی ارائه دهندگان خدمت در سطح یک شامل: مراقب سلامت / بهورز، پزشک، ماما و ... ؛ در مراکز ارائه دهنده خدمت شامل خانه بهداشت و پایگاه سلامت  عدم مصداق  
  غربالگری بیماریهای ژنتیکی غیر الکترونیکی

غربالگری ژنتیکی زمان ازدواج

غربالگری تالاسمی

 

آیا هنگام نمونه گیری نوزاد باید ناشتا باشد ؟ نوزاد بایستی حتما 72 ساعت با شیر مادر تغذیه شده باشد.

- آیا پس از نمونه گیری از پاشنه پا نیاز به مراقبت خاصی است ؟ پس از نمونه گیری گاز را به مدت 5 دقیقه در محل نگه داشته و از چسب ضد حساسیت دایره ای بر محل نمونه گیری چسباند

- آیا هنگام نمونه گیری خون زوجین باید ناشتا باشند ؟  خیر

- آیا در زمان مراجعه از هر دو زوج آزمایش خون گرفته می شود؟ خیر ابتدا آزمایش از آقا گرفته می شود اگه نتیجه اندکس های آقا طبق دستورالعمل کمتر از حد انتظار باشد سپس از خانم خون گرفته می شود.

دانلود فرم

خانم دکتر آمنه یونسی 

خانم دکتر مریم یار احمدی

02833652975

   
  3- ایمن سازی و واکسیناسیون کشوری 16042573102 غیر الکترونیکی ارتقاء پوشش های واکسیناسیون در کشور دستاوردهای مهم ریشه کنی بیماری فلج اطفال و حذف ویروس های سرخک و سرخجه و حذف کزاز نوزادی را در کشور داشته است همچنین باعث کنترل بیماریهای سل - دیفتری - سیاه سرفه - هموفیلوس آنفلوآنزا و هپاتیت گردیده است . در کشور زحمات زیادی درتوجیه مسئولین جهت حمایت و تخصیص اعتبار و آموزش به مردم در خصوص فواید و ضرورت واکسیناسیون ومتقاعد کردن والدین درلزوم انجام به موقع واکسیناسیون کشیده شده است . در حال حاضر تمام متولدین برعلیه 9 بیماری شامل سل - هپاتیت ب - هموفیلوس آنفلوآنزا - سرخک - سرخجه - اوریون - فلج اطفال - سیاه سرفه - دیفتری - کزاز طبق برنامه کشوری واکسیناسیون واکسینه می شوند .و وضعیت این بیماریها از طریق نظام مراقبت بیماریها ی قابل پیشگیری با واکسن پایش میشود.- گروه هدف واکسیناسیون كودكان زير6 سال ، نوجوانان، زنان سنين باروري و ساير گروههاي در معرض خطر هستند و همچنین مسافران عازم مناطق خاص زنجیره سرما برای حفظ و نگهداری واکسن هاجزء لاینفک خدمات واکسیناسیون است مراقبت پیامد های نامطلوب واکسیناسیون از اهم خدمات برای بررسی سلامت واکسن ها ست  

 عوارض شامل چه علایمی است ؟

شامل علایم عمومی :سفتی و درد محل تزریق ، قرمزی ، تب ، بثورات ، سردرد،سرگیجه، تشنج ، اسهال ، استفراغ و...

  در صورت بروز علایم چه کاری باید انجام شود؟

در صورت بروز هر گونه علایم ناشی از واکسن به محل انجام واکسیناسیون جهت راهنمایی تماس یا مراجعه نمایید.

  بعد واکسن احتیاج به مصرف دارو می باشد ؟

در صورت بروز علایم ضمن بررسی توسط پزشک دارو تجویز می گردد

دانلود فرم

مسولیت اجرای برنامه توسط مراقب سلامت در پایگاه سلامت و بهورزان در خانه های بهداشت ،در بیمارستان های کوثر،رازی ، دهخدا، پاستور و مهرگان توسط واکسیناتور انجام می گیرد.

 
صدور کارت واکسن  
 

ارائه خدمات درمانی پزشک خانواده

16022573103

 

غیر الکترونیکی

رائه خدمات پزشکی سطح 1 به مراجعه کنندگان مستقیم به مراکز و یا ارجاع شده از خانه بهداشت یا پایگاه سلامت این خدمت از طریق شبکه داخلی وزارت بهداشت قابل رویت است : https://sib.qums.ac.ir

افراد جهت دریافت خدمات پزشک خانواده شامل ویزیت ،دندانپزشکی، ارائه مراقبت های بهداشتی، آزمایشگاه و... به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نموده و خدمات مورد نظر را دریافت می نمایند. 

 

مدارک مورد نیاز در هنگام مراجعه به پزشک ؟

اصل کارت ملی 

 

فاطمه امامی

کارشناس گسترش

02833692075

عدم مصداق  
 

 سنجش سلامت جسمانی

نوآموزان بدو ورود به دبستان

16042573107

غیر الکترونیکی

غربالگری سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی دسترسی به سامانه از طریق شبکه داخلی وزارت بهداشت امکان پذیر است . https://sib.qums.ac.ir

والدین نواموزان بدو ورود به دبستان با مراجعه به مدرسه نوبت مراجعه به پایگاه سنجش را دریافت می نمایند. در روز مقرر به پایگاه سنجش معرفی شده مراجعه می نمایند. ارزیابی اولیه در پایگاه سنجش انجام شده و نوآموز و والدین با در دست داشتن فرم خلاصه معاینات به نزدیکترین خانه بهداشت / پایگاه سلامت مراجعه می نمایند. توسط بهورز/ مراقب سلامت ارزیابی شده و نتایج ارزیابی در پرونده الکترونیک دانش آموز در سامانه سیب ثبت می شود. پس از ارزیابی اولیه غربالگری توسط پزشک در پایگاه یا مرکز خدمات جامع سلامت انجام شده و نتایج در سامانه سیب ثبت می گردد.

 

برای دریافت خدمت به کجا مراجعه نمایم؟

نزدیکترین پایگاه سلامت / خانه بهداشت به محل سکونت

  آیا نیاز به انجام آزمایش خاصی وجود دارد؟

پس از ارزیابی توسط پزشک در صورت نیاز به انجام آزمایش توسط پزشک مرکز درخواست می شود.

  آیا گواهی سلامت داده می شود؟

بله بعد از انجام ارزیابی و معاینات پزشک گواهی سلامت صادر می گردد که باید به مدیر مدرسه تحویل شود.

دانلود فرم

مریم میر فخار

رییس گروه سلامت خانواده ،جمعیت و مدارس

فهیمه کریمی

کارشناس مدارس

02833653666

   
 

ارائه خدمات مشاوره ای پزشک خانواده

 16022573104

غیر الکترونیکی

در سطح واحدهای مجری خدمت شامل پایگاه بهداشت، خانه بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت خدمات مشاوره ای در حوزه های جمعیت و سلامت خانواده، بیماری های واگیر و غیر واگیر، سلامت دهان و دندان، سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد، بهبود تغذیه و بهداشت محیط و سلامت کار به گروه های هدف ارائه می گردد.

فرد در ابتدا بر اساس بلوک بندی انجام شده به مراقب سلامت مربوطه مراجعه می نماید. بعد از غربالگری توسط مراقب سلامت، بر اساس غربالگری مراقب سلامت  به پزشک یا کارشناس سلامت روان ارجاع داده می شود و بررسی های لازم توسط تیم سلامت انجام می گردد تا درمان وی تکمیل گردد..سپس در صورت صلاحدید پزشک و روانشناس فرد برای تکمیل درمان خود در صورت لزوم به روانپزشک (سطح دوم)نیز ارجاع می شود تا روند بهبودی بیمار تسریع گردد.

فرد مراجعه کننده پس از انجام غربالگری تغذیه درصورت نیاز به پزشک و کارشناس تغذیه جهت تکمیل فرایند درمان مراجعه می کند.

 

 اگر غربالگری اعتیاد من مثبت شود به پزشک مراجعه کنم؟خیر، بعد از آن باید به کارشناس سلامت روان مراجعه فرمایید.

- اگر غربالگری سلامت اجتماعی من مثبت شود باید به پزشک مراجعه کنم؟خیر،بعد از مثبت شدن غربالگری سلامت اجتماعی به کارشناس سلامت روان مراجعه فرمایید.

- اگر غربالگری سلامت روان من مثبت شود به روانشناس مراجعه کنم؟خیر،بعد از غربالگری نیاز به  ویزیت پزشک می باشد و در صورت نیاز پزشک شما را به کارشناس سلامت روان ارجاع خواهند داد.

- چه کسانی شامل این مشاوره هستند؟ کسانی که دچار سوء مصرف مواد، الکل و دخانیات می باشند، افرادی که دچار اختلالات روانشناختی هستند، کسانی که سلامت اجتماعی آنها در خطر و یا دچار مشکل می باشد.(مشکل همسرآزاری،کودک آزاری و ...)

 

دانلود فرم

فاطمه نظری

ویدا نیک نامی

02833689772

کلیه پزشکان ، مراقبین سلامت و روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت(شهری و روستایی)

عدم مصداق  

 


6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0