عنوان شغل : کارشناس امور اداری
تعریف :
این شغل در برگیرنده پست های سازمانی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق عهده دار انجام مطالعه و بررسی و یا سرپرستی فعالیت های مربوط به امور اداری و استخدامی در زمینه های مربوط به تشکیلات ، روش ها ، استخدام و آموزش ، طبقه بندی مشاغل ، حقوق و مزایا در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی می باشند.
نمونه وظایف و مسئولیت ها :· انجام مطالعات لازم در مواردی از قبیل تشکیلات و روش ها ، آموزش ، طبقه بندی مشاغل و تهیه پیشنهاد های لازم جهت ارسال به مرجع ذی ربط.
· تهیه مجموعه هدف ، وظایف و پست های سازمانی وزارتخانه و یا سازمان متبوع و پیشنهاد آن به مرجع ذیربط جهت تائید .
· تهیه شرح وظایف پست های سازمانی با همکاری واحدهای ذیربط.
· انجام فعالیت های لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت در مورد مستخدمین وزارتخانه و یا سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی.
· تشریک مساعی در تنظیم آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستور العمل های مورد لزوم در ارتباط با نیازهای وزارتخانه و یا سازمان متبوع.
· هماهنگ نمودن فعالیت واحد های تابعه با برنامه ها ، هدف های مورد نظر و خط مشی کلی تعیین شده.
· تهیه گزارش لازم.
عنوان شغل : کارگزین
تعریف :
این شغل در برگیرنده پست های سازمانی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق عهده دار انجام امور مختلف کارگزینی بر حسب مورد تصدی می باشند.
نمونه وظایف و مسئولیت ها :
• رسیدگی به فرم های پر شده استخدامی به منظور حصول از اطمینان از صحت آنها.
• تهیه پیش نویس کارگزینی از قبیل پیش نویس احکام انتقال ، ترمیم حقوق ، مرخصی ، معذوریت ، ترفیع ، اضافه کار و نظیر آن با اطلاع مقام مافوق و با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
• رسیدگی به پیشنهادات و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدام ، تبدیل وضع استخدامی ، ترفیع ، بازنشستگی و تعیین برقراری حقوق بازنشستگی و یا وظیفه.
• انجام امور مربوط به تعاون ، بیمه و رفاه کارمندان.
• برنامه ریزی و تمشیت و سرپرستی امور مختلف کارگزینی.
• اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدف های مورد نظر.
• استخدام و معرفی کارمندان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر.
• تهیه ضوابط و دستور العمل های لازم.
• شرکت در کمیسیون ها و جلسات مختلف.
• پیش بینی احتیاطات پرسنلی سازمان متبوع و اقدام در مورد تامین این احتیاجات.
• مظالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای قوانین و مقررات مورد عمل.
• اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری.
• تهیه گزارشات لازم.