• ساعت : ۰۸:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ 
رئیس مركز بهداشت شهرستان قزوین: واكسیناسیون كرونا، نقش مهمی بر ایجاد ایمنی جامعه دارد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین؛ در همایش تجلیل از پیشکسوتان، بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح استان قزوین، گفت: تکمیل کردن دوز یادآور واکسیناسیون کرونا، نقش مهمی بر ایجاد ایمنی جامعه دارد.
وی با تاکید بر اهمیت دریافت دوز یادآور واکسن کرونا برای همه گروهای سنی، اظهار کرد که با توجه به اینکه موج هفتم این بیماری در شهرستان با شیب تندی رو به افزایش است، استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده و پُر ازدحام، بویژه در مکان های عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا را باید جدی گرفت. 

مهم نبودن نوع واکسن های قبلی برای تزریق دوز یادآور
 رییس حوزه سلامت شهرستان قزوین بیان کرد: شهروندان، بخصوص سالمندان، بیماری کرونا را عادی انگاری نکنند و بر دریافت دوز یادآور واکسن در همه گروه های سنی واجد دریافت واکسن، که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنان گذشته است، تاکید کرد. وی همچنین تصریح کرد: شهروندان می توانند بدون توجه به تزریق نوع  واکسن های قبلی، واکسنی را که در سبد واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت قرار دارد، به تزریق دوز یادآور تزریق کنند.
گفتنی است، در این همایش، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین؛ خطاب به پیشکسوتان، بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح استان قزوین، گفت: تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهر و روستا، آماده ارائه خدمات بهداشتی، مانند: غربالگری کنترل فشار خون، تست قند خون، چربی، معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت به شهروندان است و آنان می توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات مذکور استفاده کنند.                    

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

6.1.8.0
V6.1.8.0