• ساعت : ۱۳:۴۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ 
ارائه آموزش تغذیه با شیر مادر و حمایت از جوانی جمعیت در پایگاه های شیرخوارگان حسینی

33.jpg

به گفته ملیحه جوادی مقدم، مسؤول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین؛روز 14 مرداد 1401 مصادف با هفتمین روز از ماه محرم، به یاد حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه، در شهر قزوین، در تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در امامزاده حسین ،امامزاده علی، مساجد طاق بهلول، مسجد امام خمینی، مسجد امام حسن عسگری، توحید زینبیه و مسلم بن عقیل، ارائه آموزش تغذیه با شیر مادر و حمایت از جوانی جمعیت ارائه شد. ارائه آموزش بصورت چهره به چهره در مورد تغذیه با شیر مادر، جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران از جمله: داری فرزند شیرخوار، تک فرزند و نابارور و حمایت از جوانی جمعیت که در این پایگاه ها شرکت داشتند توسط کارشناسان حوزه سلامت شهرستان قزوین داده شد. 
 این مقام مسؤول بیان کرد در این پایگاه ها با حمایت دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین و با مشارکت واحدهای سلامت خانواده، آموزش و ارتقای سلامت و روابط عمومی، تغذیه با شیر مادر و حمایت از جوانی جمعیت توسط جمعی از کارکنان علاقمند و پر تلاش این مرکز ترویج شد.
وی اشاره کرد که در این همایش در فرصت‌های موجود در مورد اهمیت شیر مادر از دیدگاه اسلام ، روایات و احادیث معصومین در این زمینه، مزایای شیر مادر نسبت به شیر مصنوعی و باورهای غلط خانواده ها توسط مراقبان سلامت سخنرانی شد.
جوادی مقدم گفت: پرچم هایی با مضامین فواید شیر مادر و ضرورت حمایت از جوانی جمعیت که توسط واحد آموزش و ارتقائ سلامت و بهداشت خانواده این مرکز طراحی شده بود توسط کودکان شیر خوار و نوجوانان در این مراسم برافراشته شد.
وی گفت: برپایی ایستگاه‌های سلامت برای مشاوره به عموم مردم و مصاحبه با مادران موفق در امر شیردهی، فرزند آوری و توزیع پمفلت آموزشی فواید شیر مادر، جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران از جمله اقدامات انجام شده در این همایش ها بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

6.1.8.0
V6.1.8.0