• ساعت : ۱۲:۵۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ 
رئیس مركز بهداشت شهرستان قزوین آبیاری مزارع كشاورزی با فاضلاب خام، موجب انتقال بیماری وبا می شود

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، صبح روز 18 دیماه 1401در نشست اولین کارگروه کنترل آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب خام با حضور نمایندهای ادارات شهرستان و رئیس گروه بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای این مرکز، ضمن خیر مقدم و بیان توضیحاتی در خصوص عوارض استفاده از فاضلاب خام در مزارع کشاورزی برای سلامتی شهروندان، اظهار داشت: آبیاری مزارع و کشاورزی با فاضلاب خام موجب انتقال بیماری وبا می شود بخصوص در زمین های کشت سبزی و صیفی جات که با این نوع فاضلاب ها آبیاری می شود برای سلامتی شهروندان مضر و یک زنگ خطر است. پس بنابراین لازم است که در این خصوص ساماندهی صورت گیرد. 
دکترعلیرضا مهرعلیان، تاکید کرد که همه ادارات ذیربط درحد توان و قانونی برای ساماندهی آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام خانگی در شهرقزوین ،شهراقبالیه و چوبیندر بکارگیرند.
 رئیس حوزه بهداشت شهرستان قزوین در ادامه اظهار امیداوری کرد: که بتوان با همکاری ارگانها و سازمانها در شهرستان قزوین، درکوتاهترین زمان نسبت به راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب خانگی در شهر اقبالیه و چوبیندر راه اندازی کنیم تا هم مشکل بهداشتی شهروندان حل کنیم و هم بتوان از آب تصفیه شده برای مزارع کشاورزی استفاده کنیم.
مهندس هاشم یوسفی، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای این مرکز نیز گزارشی از وضعیت موجود شهرستان قزوین را از نظر آبیاری با فاضلاب خام و وظایف ادارات را در این زمینه سخنرانی کرد.
یادآور می شود این نشست که ر سایت مدریت مرکز بهداش شهرستان قزوین برگزارشد نمایندهای ادارات از جمله: دادسرا، اداره آب منطقه ای، محیط زیست، جهاد کشاورزی، اداره آبفا، و شهرداری قزوین حاضر در جلسه بیان دیدگاه های خود در این زمینه در خصوص فاضلاب خام و آبیاری مزارع کشاورزی پرداختند که در پایان این برنامه مصوباتی با نظر جمع به تصویب رسید و مقرر شد که پس از تنظیم مصوبات به ادارات مربوطه ارسال شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0